بازی های هوشکا

بسته هوشکا با هدف ارزیابی هوش های هشت گانه کودک( 100 تا بازی های هوشکا ) طراحی شده است

در این بسته 100 بازی هدفمند، جذاب و ساده پیش بینی شده که هر کدام از آنها یه بخش از هوش های کودک رو می سنجد

همه بازی ها بوسیله مادر یا یک بزرگتر با کودک بازی میشه که مادر بعنوان راهنمای بازی نقش داور و امتیازدهنده رو هم دارد

امتیاز هر بازی توسط مادر ثبت می شود و در نهایت در جداول مخصوص وارد می شود و براساس رده سنی کودک4تا7 سال هوش های برتر کودک ارزیابی می شود

این فرآینده در 15 روز انجام میگیرد که بچه ضمن تفریح و بازی آموزش های لازم رو جهت تقویت مهارت اساسی موفقیت کسب می کند و در نهایت هم استعداد اون به روش کاملا علمی ارزیابی می شود

این فرآیند به والدین کمک می کند تا هوش ها رو در کودک با تمرین و بازی ارتقا بدهند و کودک رو برای رسیدن به موفقیت کمک و همراهی کنند.
موفقیت تحصیلی و شغلی و اجتماعی کودک به طور مستقیم به هوشهای هشتگانه او بستگی دارد.


 



در اجرای گام به گام بازی های هوشکا به موارد زیر توجه فرمایید:

١ در هنگام اجرای بازی ها، کودک نباید احساس کند که درگیر تست و آزمون شده است. همه چیز باید به صورت بازی اجرا شود، البته اندکی تشویق و ایجاد رقابت و انگیزه در کودک مانعی ندارد.

٢ بازی ها باید حتماً به ترتیب گامها اجرا شود. مثلاً ابتدا گام اول و سپس گام دوم و به همین ترتیب تا پایان اجرا شود. (به دلیل اینکه بعضی از بازی ها برای بازی های گامهای بعدی پیش نیاز هستند.)

٣ بهتر است بازی های هر گام در یک روز انجام شود، ولی اگر در یک روز کامل بازی های آن گام تمام نشد، می توان در روز بعدی مابقی بازی ها را ادامه داد.

٤ بهتر است بین بازیهای هر گام فاصله انداخته و به کودک فرصت استراحت داده شود.

٥ لزومی ندارد بازیهای هر گام در یک زمان معین و بدون وقفه و پشت سر هم اجرا شود. (می توان بازی اول را صبح انجام داد و بازی دوم را ظهر و بقیه بازی ها را عصر یا شب انجام داد.)

٦ ایجاد وقفه در اجرای گام ها مانعی ندارد. مثلاً اگر امروز بازی های گام اول را انجام داده اید و فردا به مهمانی یا مسافرت می روید، می توانید در روزهای بعدی به اجرای بازیهای گام دوم بپردازید. (البته وقفه های طولانی مدت در اجرای گامها ممکن است هماهنگی و تمرکز کودک را به هم بزند، لذا بهتر است گامها را بدون وقفه های طولانی مدت اجرا نمایید.)

٧ راهنما باید بازیهای هر گام را یک به یک ابتدا مطالعه نموده و زمانی که کاملاً به مفهوم بازی، نحوه امتیازدهی و سوالات بازی، مسلط بود اقدام به شروع بازی نماید. (در بعضی بازیها عکسالعملهای کودک و نحوه مواجهه او با بازی مورد سوال قرار میگیرد)


نکات مهم در انجام بازی های هوشکا

  • توجه داشته باشید که اکثر بازی ها باید در محیط آرام و خلوت (بدون حضور دوستان و خواهر و برادر) انجام شود تا کودک با تمرکز و به صورت مستقل بازی را انجام دهد.
  • برای تسلط بیشتر راهنما و دقت بیشتر در زمان امتیازدهی، توصیه می شود قبل از هر بازی؛ وسایل، روش بازی، سوالات و نحوه امتیازدهی توسط راهنما به صورت کامل و با دقت مطالعه شود.
  • در بسیاری از بازی ها لحن مناسب و شیوه ی صحیح خواندن روش بازی، سوالات بازی، کلمات و داستانها، در نحوه ی پاسخگویی کودک بسیار مهم و موثر است. لذا راهنما باید در خواندن بازی ها کاملا با حوصله و با دقت عمل نماید.
  • در بخشی از بازی ها وسایل مورد نیاز بازی یک سری کارت های طراحی شده هستند. چون کودک در این سن به شدت کنجکاو و بازیگوش است و کارت ها هم دارای طرح ها و رنگ های جذاب است، لذا با شروع هر بازی ابتدا کارت های مربوط به بازی را برای مدت کوتاهی در اختیار کودک قرار دهید و بعد از مدتی که کارت ها و تصاویر برای او آشنا و عادی شد، بازی را شروع نمایید.
  • در بعضی از بازیها، لیستی از سوالات با عنوان «سوالات مادر» طراحی شده است که حتماً باید توسط کسی که شناخت کافی از کودک دارد پاسخ داده شود.
  • در بعضی از بازیها، تعدادی آهنگ طراحی شده که به عنوان وسایل بازی در زمان انجام بازی مورد نیاز می باشد. این آهنگها با شماره های مشخص شده، در اپلیکیشن هوشکا در بخش موسیقی ذخیره شده است که باید بر حسب نیاز از روی اپلیکیشن هوشکا برای انجام آن بازی پخش شود.
  • در برخی از بازی ها، بازی به صورت سوال و جواب از کودک با عنوان «سوال از کودک» اجرا می شود که باید سوالاتی از کودک پرسیده شود و کودک در زمان تعیین شده به آنها پاسخ دهد. جزییات این بازی ها در بخشهای مربوط به آن، به صورت کامل توضیح داده شده است.
  • در بعضی از بازی ها به دلیل اینکه کودک ممکن است نحوه ی انجام بازی را متوجه نشود، راهنما می تواند کودک را در مرحله اول بازی راهنمایی و کمک نماید.
  • در بعضی از بازی ها، به سوالات بازی به صورت نمونه پاسخ داده شده است. تاکید می شود هر پاسخ مشابه و منطقی می تواند صحیح و مورد تایید باشد.
  • در برخی از بازی ها، امتیاز دهنده راهنما میباشد که براساس معیارها و قوانین مشخص شده در هر بازی باید به کودک امتیاز بدهد، لذا راهنما میبایست با دقت کامل سطح کودک را ارزیابی و امتیاز مناسب را به او بدهد.
  • پس از انجام هر بازی راهنما میبایست با توجه به نحوه امتیازدهی آن بازی، به کودک امتیاز بدهد.
  • راهنما باید حتما در زمان امتیازدهی به حداکثر امتیاز آن بازی دقت نماید. (در برخی بازی ها ممکن است کودک امتیازاتی بیشتر از امتیاز پیش بینی شده کسب نماید ولی در نهایت باید حداکثر امتیاز آن بازی برای او در نظر گرفته شود.)
  • در بعضی از بازیها برای پاسخ به سوالات زمانهای ٥ تا ١٥ ثانیه در نظر گرفته شده است که راهنما می تواند این زمان را در ذهن خود به صورت تقریبی کنترل نماید. (برای حفظ ریتم و جریان بازی)
  • در برخی از بازیها، امتیاز کودک متناسب با زمان اجرای بازی محاسبه می گردد، لذا در این بازی ها زمان انجام بازی باید توسط راهنما به دقت کنترل شود.
  • برای محاسبه دقیق زمان میتوانید از کورنومتر (ثانیه شمار) طراحی شده در اپلیکیشن هوشکا استفاده نمایید. (از کورنومتر تلفن همراه (موبایل) یا ساعتهای دیجیتال هم می توان استفاده نمود.)
  • برای بعضی از بازیها، آموزش تصویری بازی طراحی شده است که راهنما می تواند آنها را در اپلیکیشن و سایت هوشکا مشاهده نماید.

مراحل انجام هر بازی

مراحل انجام هر بازی هوشکامرحله اول: راهنما باید روش بازی، سوالات و نحوه امتیازدهی بازی را کامل و با دقت بخواند.

مرحله دوم: راهنما باید وسایل بازی را باید دقیق و کامل از بسته بازی خارج نموده و ضمن بررسی آن، شرایط را برای شروع بازی آماده نماید.

مرحله سوم: زمانی که راهنما کاملا به روش بازی مسلط شد، ابتدا روش بازی را به صورت کامل برای کودک توضیح می دهد و خطاهای بازی را برای او مطرح می نماید.

مرحله چهارم: آن گاه کودک بازی را شروع نموده و با تلاش خود و راهنمایی و نظارت راهنما (طبق قوانین هر بازی) بازی را به انجام می رساند.

مرحله پنجم: راهنما بر اساس نحوه امتیازدهی بازی، امتیاز کودک را سنجیده و در کادر امتیاز کودک یادداشت می نماید.

(در برخی از بازی ها به جهت چند مرحله ای بودن بازی، پس از انجام هر مرحله، امتیاز کسب شده را یادداشت نمایید؛ و مجموع امتیاز مراحل را به عنوان امتیاز کسب شده کودک در بازی، در کادر امتیاز یادداشت نمایید.)

 


فهرست طبقه بندی شده بازی های بسته هوشکا

بسته هوشکا، به شیوه ای علمی و جدید و با کمک بازی های متنوع، ساده و جذاب، هوش و استعداد کودک شما را ارزیابی کرده و پرورش می دهد.

در این بسته ١٠٠ بازی مختلف در ١٣ گام طراحی و پیاده سازی شده است. برای سهولت استفاده شما والدین مسئول و دلسوز، هر ٢ یا ٣ گام نیز در یک پله (کتاب) گردآوری شده است.

در شکل روبرو، طبقه بندی بازی های هر گام و گام های هر پله را مشاهده می فرمایید.

امید است شما والدین دلسوز و مسئول با اجرای گام به گام بازی های این بسته (توسط کودک) و مشاهده ویدیوهای آموزشی کارشناسان مجرب هوشکا، گام موثری در پرورش و تقویت هوش و استعداد کودک دلبندتان بردارید.

در شکل زیر فهرست طبقه بندی شده ی بازی های هوشکا، به تفکیک پله ها، گام ها و شماره بازی ها نمایش داده شده است.

فهرست طبقه بندی بازی های هوشکا
فهرست طبقه بندی بازی های هوشکا

مراحل امتیازدهی

با توجه به هدف اصلی این بسته که از یک طرف، افزایش سطح آگاهی و شناخت والدین کودک نسبت به هوش های هشتگانه و تشخیص میزان این هوش ها در کودک بوده و

از طرف دیگر؛ ارائه راهکارهای مناسب توسط کارشناسان و متخصصان هوشکا برای پرورش و تقویت هوشهای هشتگانه در کودک می باشد، لذا سطح هوشهای هشتگانه باید کاملاً دقیق و بر اساس روش های تعیین شده در این بسته تعیین گردد.

پس از راهنما تقاضا می شود نسبت به نحوه امتیازدهی به کودک، منطقی و صادقانه عمل نماید هر امتیاز زیاد یا کم ممکن است در نتیجه تلاش های شما و کودکتان تأثیرگذار باشد.

مرحله اول: در انتهای هر بازی امتیاز کسب شده توسط کودک را در محل تعیین شده آن بازی یادداشت نمایید.

مرحله دوم: در پایان هر پله یک «جدول» طراحی شده است که باید امتیازهای بدست آمده کودک را در بازی های آن پله، بر اساس شماره بازی در آن وارد نمایید.

مرحله سوم: پس از انجام گام های ١٣ گانه ی بسته هوشکا، حالا باید سطح بندی هوشهای هشتگانه در کودک تعیین گردد.

لذا راهنما باید با دقت امتیازات وارد شده در جداول پله ها را با توجه به شماره بازی ها در «کارنامه» مخصوص هر هوش در کتابچه امتیازات وارد نموده و امتیاز نهایی هر هوش را با جمع کردن امتیازهای مربوطه تعیین نماید.

مرحله چهارم: در مرحله آخر نیز بر اساس نمودارهای مربوط به رده سنی کودک (کتابچه امتیازات)، امتیاز نهایی هر هوش را روی ستون های نمودار مشخص کرده و علامتگذاری نمایید. (هر ستون مربوط به یکی از هوش های هشتگانه می باشد.)

 

کارشناسان بر این نظر هستند که هوش کودک با دستان پدر و مادر او شکل می گیرد. بدون شك این والدین هستند كه از همان زمان تولد می توانند با تحریك و تشویق حركات هرچند كوچكِ كودك خود، جوانه های خلاقیت را در ذهن او بكارند و به باهوشتر شدن فرزندشان كمك كنند.

 

اعتمادبه نفس، عزت نفس، فن بیان، قدرت حل مسئله، مدیریت بحران و توانایی مواجهه و مقابله با ناکامی ها و شکست ها، کاهش وابستگی های مضر به موبایل، بازی های کامپیوتر و …، افزایش مسئولیت پذیری در کودک و تقویت انجام کارهای گروهی و همچنین روش های صحیح آموزش و یادگیری به کودک، جزو مواردی می باشد که والدین می بایست به طور جدی به آن توجه نموده و به صورت کاملاً علمی و موثر به کودک خود آموزش دهند.


نمادهای هوش های هشتگانه در بسته هوشکا

در بسته هوشکا، به منظور ارزیابی و پرورش هوش و استعداد کودک، تعداد ١٠٠ بازی متنوع و جذاب طراحی شده است که هر کدام از این بازی ها یکی از هوش های هشتگانه را مورد ارزیابی قرار میدهد.

جهت آگاهی شما پدر و مادر محترم، در کنار هر بازی، آیکون (نشان یا نماد) هر کدام از هوش های هشتگانه که در آن بازی مورد ارزیابی قرار می گیرد، نمایش داده شده است.

یادآور می شویم که هر بازی در پرورش و تقویت چندین هوش از هوشهای هشتگانه موثر می باشد ولی ما در این بسته، هوشی که بیشترین تاثیر را از بازی می گیرد، مورد ارزیابی قرار می دهیم.

نمادهای هوش های هشتگانه در بسته هوشکا

 

در شکل زیر، نمادهای هر یک از هوش های هشتگانه که در عنوان هر بازی و جداول امتیازات نمایش داده شده و معرف هوش مورد ارزیابی در هر بازی می باشد، نشان داده شده است.

نمادهای هوش های هشتگانه گاردنر
نمادهای هوش های هشتگانه گاردنر

 


اصطلاحات استفاده شده در این بسته

راهنما: پدر و مادر و یا یکی از بزرگترهای کودک که به عنوان داور و مفسّرِ بازی، مسئول انجام، ارزیابی، راهنمایی و امتیازدهی به کودک در مراحل و بازی های مختلف این بسته می باشد.

کودک: کودکان رده سنی ٤ تا ٧ سال که مخاطب و مجری بازی های این بسته بوده و هوش های هشتگانه در مورد آنها ارزیابی می شود.

گام: مجموعه بازی هایی که در یک محدودهی زمانی نسبتا پیوسته (ترجیحا یک روز) انجام می شود.

پله: مجموعه دو یا چند گام که در یک کتاب گردآوری شده است و در انتهای آن، جدول امتیازات قرار گرفته است.

جدول امتیازاتجدولی در انتهای هر کتاب (پله) که راهنما امتیازات کسب شده توسط کودک در بازی های آن پله را آنجا یادداشت می کند.

کارنامه: جدولی است که لیست امتیازات بازی های مربوط به هر هوش (متناسب با شماره بازیها) توسط راهنما در آن درج شده و مجموع آنها در محل مربوطه یادداشت می گردد.

نمودارنمودارهایی که در هر رده سنی برای هوشهای هشتگانه طراحی شده و راهنما بر اساس سه سطح (عالی، خوب و ضعیف) پیش بینی شده در آن، امتیازات کودک را بررسی و ارزیابی می کند.


« راهنما » کیست؟

وجود یک راهنما یا بزرگتر برای کمک و راهنمایی کودک و همچنین بررسی عملکرد او و دادن امتیاز مناسب به او لازم است.

مناسبترین راهنما یا بزرگتر برای اجرای این بازیها یکی از والدین (مادر یا پدر) کودک هستند. در غیر این صورت یکی از بزرگترهای نزدیک کودک می تواند به عنوان راهنما، بازیها را اجرا نموده و کودک را راهنمایی و کمک نماید.

به جهت اینکه این بسته برای کودکان ٤ تا ٧ سال طراحی گردیده است و بچه ها در این سن توانایی خواندن و نوشتن ندارند، لذا راهنما (بزرگتر) باید در فهم سوالات به کودک کاملاً دقیق و باحوصله عمل نماید.راهنمای بازی هوشکا


محتویات بسته هوشکا

این بسته شامل کتاب ها، کارت ها، وسایل بازی، دفتر کار کودک و کتابچه تصاویر می باشد.

1- کتاب معرفی هوشکا    

2- کتابهای بازی:

  • کتاب پله اول
  • کتاب پله دوم
  • کتاب پله سوم
  • کتاب پله چهارم
  • کتاب پله پنجم
  • کتاب پله ششم

3- کتابچه امتیازات

4- دفتر کار کودک

5- کتابچه تصاویر بازی

« تصویر مورد علاقه من »

6- کتابچه تصاویر بازی

« مفاهیم ریاضی »

 


وسایل بازی های هوشکا

١- پارچه طرحدار

٢- بسته ی الگوسازی

٣- جعبه ی کارت های کوچک

١- مرتب سازی

٢- شکلک های احساسات

٣- شناخت حیوانات

٤- پانتومیم احساسات

٥- شناخت گُلها

٦- شناخت میوه ها

٧- تصاویر خیالی

٨- کدام تصویر بود؟

٩- کمک در خانه

١٠- شناخت حشره ها

١١- کدام با بقیه فرق دارد؟

١٢- طراحی اشکال هندسی

١٣- شناخت مشاغل

١٤- عکسهای وارونه

١٥- شناخت ساز موسیقی

 ٤- بسته ی گُلکاری

٥- بسته ی پازل دو بعدی

٦- پازل صورتک احساسات

٧- توپ و سبد بسکتبال

٨- بسته ی غذای پرنده

٩- جعبه ی جورچین

١٠- بسته ی ساخت ساز (طبل)

١١- کیسه ی اشیاء

١٢- بسته ی دوخت و دوز

١٣- بسته ی مزرعه خودت را بساز

١٤- جعبه ی مکعب های رنگی

١٥- جعبه ی کارتهای بزرگ

١- سایه ها

٢- شناخت رنگها

٣- تفاوت تصویرها

٤- شناخت آوای حروف

٥- ببین، حفظ کن و بگو

٦- موشها را پیدا کن

٧- تعریف داستان تصاویر

٨- ترتیب منطقی عکس ها

٩- او چه کسی است؟

١٠- پیدا کردن شکلها در تصویر

١١- تشخیص بخش حذف شده تصویر

 ١٦- بسته ی پازل سه بعدی


معرفی بخش های تعیین شده هر بازی

در هر بازی بخش های مختلفی برای معرفی آن بازی و اجرای کاملتر و دقیق تر بازی طراحی شده است، مثل: شماره و عنوان بازی، وسایل بازی، روش بازی و … در شکل زیر بخش های مختلف یک بازی معرفی شده است.

امتیازها باید کاملاً واقعی و بر اساس روش تعیین شده صورت پذیرد، تا در پایان گامهای ١٣ گانه بتوان سطح واقعی هوش و استعداد کودک را در هوشهای هشتگانه معین نمود.

لذا راهنما می بایست کاملاً دقیق و صادقانه به کودک امتیاز بدهد.

بخش های هر بازی هوشکا

 

به دلیل اینکه پاسخ صحیح بسیاری از بازی ها جهت آگاهی راهنما در کتابهای پله ها درج گردیده است، لذا به هیچ عنوان نباید کتابهای پله ها قبل از انجام بازیها در دسترس کودک قرار بگیرد.

بخش های بازی های هوشکا

 


اپلیکیشن و سایت هوشکا

اپلیکیشن هوشکابه منظور دسترسی راحتتر والدین به محتوای صوتی و تصویری بستهی هوشکا، اپلیکیشن و سایت هوشکا با کاربری ساده و آسان، طراحی و راه اندازی شده است.

شما والدین محترم (راهنما) می توانید جهت استفاده از محتوای صوتی و تصویری مورد نیاز بسته ی هوشکا، با نصب اپلیکیشن هوشکا روی تلفن همراه خود (موبایل) یا ورود به سایت هوشکا (www.hooshka.ir) اقدام نمایید.

 

در اپلیکیشن و سایت هوشکا بخشهای مختلف و متنوعی وجود دارد ولی سه بخش بسیار مهم آن که در انجام فرآیند ارزیابی و پرورش هوش و استعداد کودک در بسته ی هوشکا مورد نیاز می باشد، شامل موارد زیر است:

١- بخش موسیقی: در بعضی از بازیها، تعدادی آهنگ طراحی شده که به عنوان وسایل بازی در زمان انجام بازی مورد نیاز می باشد. این آهنگها با شماره های مشخص شده، در اپلیکیشن هوشکا در بخش موسیقی ذخیره شده است که باید بر حسب نیاز از روی اپلیکیشن هوشکا برای انجام آن بازی پخش شود.

٢- آموزش تصویری بازیها: برای بعضی از بازیها، آموزش تصویری بازی طراحی شده است که راهنما می تواند آنها را در اپلیکیشن و سایت هوشکا مشاهده نماید.

٣- ویدیوهای آموزشیتوجه و پرورش هوشهای هشتگانه در کودک، یکی از مهمترین عوامل موثر در موفقیت، خوشبختی و احساس رضایتمندی او در زندگی آینده بشمار می رود. لذا در ویدیوهای آموزشی منتشر شده در اپلیکیشن و سایت هوشکا، راهکارها و بازیهای موثری در جهت رشد و ارتقای هوشهای هشتگانه توسط کارشناسان مجرب هوشکا ارائه گردیده است.

 

لازم به ذکر است که این سه بخش، تنها برای مشتریانی که بستهی هوشکا را خریداری نمودهاند قابل مشاهده و بهرهبرداری می باشد.

در هر بسته یک کد اشتراک به همراه رمز عبور برای هر مشتری در نظر گرفته شده است که با ورود آن در محل مورد نظر در اپلیکیشن و سایت هوشکا، بخشهای ذکر شده قابل استفاده و بهرهبرداری می باشد.

توضیحبرچسب کد اشتراک به همراه رمز عبور، پشت درب بسته ی هوشکا درج گردیده است.

 

اپلیکیشن هوشکالیست ویدیوهای آموزشی موجود در اپلیکیشن و سایت هوشکا:

هوش های هشتگانه

هوش منطقی-ریاضی

هوش تصویری-فضایی

هوش جنبشی-حرکتی

هوش کلامی-زبانی

هوش درون فردی

هوش برون فردی

هوش موسیقیایی

هوش طبیعتگرایی

افزایش اعتمادبه نفس در کودکان

مهارت مسئولیت پذیری در کودکان

مهارت برقراری ارتباط اجتماعی در کودکان

کاهش وابستگی های مضر در کودکان

مهارت فن بیان در کودکان

مهارت حل مسئله در کودکان

مهارت مدیریت بحران در کودکان

مهارت مدیریت احساسات و هیجانات در کودکان

روشهای صحیح آموزش به کودکان


روش علامتگذاری امتیاز نهایی روی نمودار

با توجه به اهمیت علامتگذاری امتیاز نهایی کودک در نمودار مربوط به رده سنی او، در اینجا مرحله آخر از مراحل امتیازدهی به کودک (مرحله چهارم از صفحه قبل) را بیشتر توضیح میدهیم.

در کتابچه امتیازات، صفحه مربوط به نمودار رده سنی کودک را پیدا کنید و امتیاز نهایی هر هوش را روی ستونهای نمودار به روش زیر مشخص و علامتگذاری نمایید. به این ترتیب سطح هوش کودک خود را برای هر یک از هوشهای هشتگانه مشخص نمایید.

به عنوان نمونه در شکل زیر هوش جنبشی-حرکتی کودک با امتیاز ١٤٠ روی نمودار مشخص و علامتگذاری شده است و سطح هوش جنبشی-حرکتی کودک معیّن گردیده است. (سطح خوب)

عالی

خوب

ضعیف


بچه های باهوش پرورش دهید!


روش ارزیابی و تعیین سطح هوشهای هشتگانه کودک

راهنمای گرامی (مادر یا پدر)، پس از انجام کلیه بازیها در گامهای سیزدهگانهی بسته هوشکا توسط کودک دلبند شما، باید سطح هوشهای هشتگانه در کودک شما ارزیابی شود.

برای این کار، شما (راهنما) امتیاز نهایی هر هوش را روی نمودار مربوط به رده سنی کودک علامتگذاری نمودهاید.

در نمودار هر رده سنی، برای هر یک از هوشهای هشتگانه یک ستون رنگی طراحی شده است.

روی هر ستون رنگی سه سطح عالی، خوب و ضعیف پیش بینی شده است که شما متناسب با امتیاز نهایی هر هوش و علامتگذاریهایی که روی هر ستون (هر یک از هوشهای هشتگانه) انجام دادهاید، سطح هوشهای هشتگانه کودک خود را تعیین مینمایید.

توضیح کامل روش ارزیابی و تعیین سطح هوشهای هشتگانه کودک به صورت مفصل در کتابچه امتیازات درج گردیده است.


هوش های برتر کودک

پس از انجام کامل مراحل امتیازدهی و علامتگذاری امتیازهای نهایی هر هوش کودک روی نمودار مربوط به رده سنی او، باید هوشهای برتر کودک را مشخص نمود.

کلیه هوش هایی که امتیاز نهایی آنها در محدوده آبی رنگ نمودار (عالی) قرار گرفته اند، به عنوان گروه هوشهای برتر کودک در نظر گرفته می شوند.

کلیه هوش هایی که امتیاز نهایی آنها در محدوده سبز رنگ نمودار (خوب) قرار گرفته اند، به عنوان گروه هوشهای نُرمال کودک در نظر گرفته می شوند.

کلیه هوش هایی که امتیاز نهایی آنها در محدوده نارنجی رنگ نمودار (ضعیف) قرار گرفته اند، به عنوان گروه هوشهای ضعیف کودک در نظر گرفته می شوند.

 

با توجه به مطالبی که در ابتدای این کتاب و در ویدیوهای آموزشی آمده است، هر کدام از هوش های هشتگانه قابلیتها و توانمندی هایی را در کودک ظهور و بروز می دهد که در آینده تحصیلی و شغلی او بسیار مهم و موثر می باشد.

 

توجهوالدین گرامی (مادر یا پدر) توجه و پرورش هوشهای هشتگانه در کودک، یکی از مهمترین عوامل موثر در موفقیت، خوشبختی و احساس رضایتمندی او در زندگی آینده بشمار میرود.

لذا تقویت هوش های هشتگانه، خصوصا گروه هوشهای ضعیف کودک باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و بر اساس راهکارها و بازی هایی که در ویدیوهای آموزشی توسط کارشناسان هوشکا، در اپلیکیشن و سایت هوشکا (www.hooshka.ir) ارائه گردیده است، نسبت به رشد و ارتقای آنها تلاش لازم صورت پذیرد.

بررسی ها نشان داده است افراد موفق و بزرگ دنیا، در اکثر هوش های هشتگانه در سطح عالی قرار دارند که این مطلب لزوم توجه و پرورش کلیه هوش های هشتگانه در کودک را، برای رسیدن به آینده ای روشن و موفق نشان میدهد.


ما در بسته ارزیابی و پرورش هوش و استعداد کودک «هوشکا»، راهکارهای بسیار علمی و موثری را برای رشد و پرورش هوش و استعداد فرزند دلبند شما، تهیه و ارائه نموده ایم که می تواند شما را در همراهی و آماده سازی کودکتان، برای آینده ای موفق و پیروز، راهنمایی و کمک نماید.

یادآور می شویم که خوشبختی و موفقیت فرزندان، در دستان ما والدین دلسوز، آگاه و مسئول است. برای اینکه در آینده فرزندانی موفق و خوشبخت داشته باشیم باید برای رشد و پرورش استعدادهای آنها از همین امروز برنامه ریزی و تلاش نماییم.