همه ی ما شب یلدا رو به عنوان بلندترین شب سال با کلی آداب و رسوم زیبا و غرورانگیز می شناسیم.

ولی تا حالا به این موضوع فکر کردید که شب یلدا و اتفاقات پیرامون اون چقدر می تونه در پرورش هوش های هشتگانه فرزندانمون تاثیر گذار باشه؟

بیایید باهم آداب و رسوم شب یلدا رو مرور کنیم.

ارتباط شب یلدا با هوش های هشتگانه 

سفره های شب یلدا، با کلی وسایل رنگارنگ و شکل ها و تصاویر منحصربفرد و قشنگ که هوش تصویری کودک رو تحت تاثیر قرار میدهد. همراه با مهمانی ها و معاشرت های این شب، سلام و احوال پرسی، احترام به بزرگترها و مهربانی کردن به دیگران که اون هم می تونه هوش برون فردی کودک رو پرورش میدهد.

ولی یکی از جذابترین اتفاقات این شب،  قصه گویی و شعر خوانیه که گوش دادن به خاطرات و قصه های بزرگتر ها، موجب ارتقای هوش کلامی و زبانی در کودک میشود.

حس خوب و  غرورانگیز این شب باستانی و اعتماد به نفس حاصل از حضور در جمع فامیل و آرامشی که در کنار خانواده  نصیب کودک میشه و رویاپردازی های این شب زیبا و قشنگ مجموعا حال خوبی رو برای کودک ما به ارمغان میاره و هوش درون فردی او نیز رشد میکنه.

تغییرات فصل ها و نحوه شکل گیری بلندترین شب سال، میوه ها و خوراکی های مخصوص این شب و تغییرات طبیعی زمین و زمان، نیز موضوعاتی هست که در پرورش هوش طبیعت گرایی کودک تاثیرگذار است.

موسیقی ها و آهنگ های مخصوص این شب، حال و هوای موسیقی رو در کودک پرورش میده و تحرک و رقص و پایکوبی های پیرامون این جشن هم می تونه جنبش و حرکت رو در کودک ، تقویت کنه.

برنامه ریزی های این برگزاری این شب به یاد ماندنی و نظمی که در کائنات و جهان هستی وجود داره و طول روزها و شب های سال، هم در ذهن کودک ماهیت منطق و ریاضی رو نهادینه می کنه.

بله شب یلدا یک فرصت برای پرورش هوش های هشتگانه فرزندمان به شمار میره پس قدر این فرصت زیبا و با شکوه رو بدونید

با آرزوی موفقیت برای همه کودکان ایران ، شب یلدای قشنگی داشته باشید.