افراد چند پتانسیلی

آیا شما فردی هستید که هر روز ایده های الهام بخش دارید؟ آیا زمانی که از خواب بیدار می شوید، با چنین افکاری مواجه می شوید که با به پایان رسیدن روز احساس ناراحتی خواهید کرد؟ اگر روز به پایان برسد و شما نتوانید به ایده های روشن صبح عمل کنید چه خواهد شد؟ اگر شما هم به این نتیجه برسید که خود را مقصر بدانید و احساس گناه کنید که چرا اقدامی نکرده اید، باید بگویم که به دنیای چند پتانسیلی ها خوش آمدید!

تعریف چند پتانسیلی

در واژه نامه شهری (اِربِن) این واژه را اینگونه تعریف می کند: « چند پتانسیلی کسی است که در زمینه های مختلف دارای پتانسیل است.» به نظر می رسد که چنین شخصی زندگی معناداری را طی می کند. آنها هرگز خسته نمی شوند، چرا که همیشه چیزی برای جلب علاقه آنها وجود خواهد داشت.

اما سبک زندگی آنها برای اطرافیان چندان جذاب نیست، چرا که محکوم به از این شاخه به آن شاخه پریدن می شوند. توضیح این نکته به خانواده ای که مایلند فرزندان خود را در زندگی حرفه ای خود ببینند، دشوار است آنها نمی توانند بپذیرند که فرزندانشان دارای چندین علاقه هستند.

بنابراین آنها با این که می توانند در آن واحد چندین مهارت را در حد رفع نیاز بیاموزند، اما نمی توانند بگویند که من در فلان رابطه یک متخصص یا یک کارشناس هستم؛ یعنی واژگانی که در دنیا پذیرفته است.

این در حالی است که بدون برخورداری از یک فضای حمایتی و شناخت دقیق در پرورش چنین استعدادی، ممکن است خطاهایی صورت پذیرد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم:

ایده های نابی که تا پایان دنبال نمی شوند

شما ایده های زیادی در سرتان دارید به حدی که بیش از حد خسته کننده می شوند. در اینجا کارهای بی شماری وجود دارد که دوست دارید فوراً انجام دهید. انتخاب گاهی اوقات دشوار است، چرا که ممکن است شما در میانه راه آنها را رها کنید.

شما آرزو دارید همه کارها را یکباره انجام دهید. نارضایتی از پروژه های نیمه تمام قبلی، ممکن است شما را ناامید کند، بنابراین ممکن است شما به هیچ وجه کاری را شروع نکنید.

ترس از شناخته شدن به عنوان فرد غیرمسئول

شما احساس می کنید که شخص مسئولیت پذیری نیستید، زیرا جذب هیچ چیز نمی شوید. از این گذشته همواره به شما القا شده که موفقیت در هر چیز به میزان تعهد شما بستگی دارد و این عدم تعهد می تواند معنای متفاوتی از جدی نبودن تا بی مسئولیتی و بی دقتی را در بر داشته باشد.

بازی مقصر کیست و یا بازی سرزنش

در اینجا شما خود را سرزنش می کنید و فشار برای انجام دادن و جذب شدن به یک حرفه یا کار خاص در شما بیشتر می شود. این امر ممکن است یک “گرداب خودساخته” باشد؛ یا اینکه دیگران در اطراف شما با گفتن عبارتی نظیر “جدی باش” یا “نظم و انضباط همان چیزی است که تو به آن نیاز داری” به فشار بیشتر بر شما کمک کنند.

متناسب نبودن در انجام کاری

سرانجام شما احساس می کنید که برای انجام یک کار مشخص متناسب نیستید. کم کم احساس می کنید که حتما مشکلی دارید که مانند افراد “عادی” اطراف خود، متعهد به انجام کارها نیستید. شما اعتقاد دارید که متفاوت هستید و احساس می کنید که به هیچ کجا تعلق ندارید. این همچنین می تواند منجر به تنهایی یا احساس تنهایی در جهان پیرامون شما شود.

ناامیدی ها به شما سلام می کنند

هنگامی که شما قادر به دستیابی به هدفی برای خود نیستید، می توانید صدمه ببینید. شما می دانید که آماده هستید تا کارهای دشواری انجام دهید، اما اهداف همچنان تغییر می کنند، زیرا هیچ چیز برای مدت طولانی نمی تواند شما را جذب کند. آسیب دیدگی و ناامیدی می تواند اعتماد به نفس شما را نیز از بین ببرد.

رشد و شکوفایی

با این حال شما به تلاش خود ادامه می دهید. شما به جستجوی آن هدف واحد می پردازید که باعث می شود دوباره احساس تکامل کنید. شاید احساس کنید آنجا چیزی وجود دارد که خود “شما” هستید. چیزی که بطور ویژه برای شما معنی دارد. شما فقط باید آن را پیدا کنید و پس از آن “خوب” خواهید بود. مراقب باشید: این مسیر پر از دروغ است!

احساس غیر طبیعی بودن

شما شروع به جستجوی انواع اختلالات روانی در فضای وب می کنید. با خود می گویید شاید این علامت یک بیماری باشد، یا شاید حکایت از یک بیماری روانی دارد.

سرکوب خود

شما هر روز از خواب بیدار می شوید و به خود اطمینان می دهید که در پایان همه چیز به نتیجه خواهد رسید و با خود می گویید حتی اگر این کار شما را بکشد، به یک هدف خواهیدچسبید. اما سرکوب تمایلات، شما را به جایی نمی رساند. درعوض، شما احساس گسست می کنید و با خود می اندیشید که چیزی را از دست داده اید. به طور خلاصه، این همان دنیای چند پتانسیلی است!

چند پتانسیل ها علی رغم آسیب پذیری، می توانند کارهای زیادی را انجام دهند. آنها به طور کلی یادگیرندگانی سریع هستند که قادر به درک چیزهای متنوع هستند، این همان قدرتی است که آنها می توانند بر روی آن سرمایه گذاری کنند. در یک تیم می توانند ایده های خلاقانه ای ارائه دهند. انسان های همه فن حریفی که هیچ وقت بدون راه حل نیستند.

اعتقاد به اتصال نقطه چین ها

باور داشته باشید هیچ چیز به هدر نمی رود. مهارت هایی که در طول مسیر یاد می گیرید در آینده به کمک شما خواهند آمد.

برداشتن قدم های کوچک

در زندگی به برداشتن قدم های کوچک راضی باشید. قدم های کوچکی که هر روز برداشته اید، موجب می شود وقتی به پشت سر نگاه کنید، ببینید که چه مسافتی را طی کرده اید.

به خصوص وقتی صدها کار دارید که دوست دارید همه آنها را انجام دهید، این قدم های کوچک به کمک شما خواهند آمد. خواسته های خود را یادداشت کنید و با یکی از آنها شروع کنید.

جز تمایل به یادگیری چیز دیگری از خود انتظار ندارید. هنگامی که از انجام کاری اشباع می شوید، کار را متوقف کرده و اقدامات دیگری که در لیست خود دارید را انجام دهید. لیست رشد می کند و شما نیز همینطور رشد خواهید کرد.

انتظارات مورد نیاز برای اتمام پروژه را رها کنید. این یادگیری است که برای شما مهم است.

جستجوی راه های خلاقانه برای مشارکت

شاید با نوشتن در زمینه خاص، مربیگری یا حتی صحبت کردن بتوانید از مهارت های خود برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنید. نکته مهم این است که منافع خود را رها نکنید.

درعوض، از نزدیک به آنها نگاه کنید و ببینید که چگونه می توانید فعالانه آنها را دنبال کنید تا وضعیت شما بهبود یابد. این کار فشار را از روی شما برمی دارد و احساس اضطراب کمتری می کنید.

ارتباط برقرار کردن با افراد هم فکر

پیوستن به یک جامعه هم فکر( چند پتانسیلی ها ) می تواند در رسیدن به یک چشم انداز مناسب کمک کند. انجمن ها و وب سایت هایی مانند puttylike.com شما کمک کند ایمان خود را به زندگی بازگردانید و در زندگی خود به پیش بروید. تصمیم بگیرید که روی نقاط قوت خود تمرکز کنید. موفقیت مطمئناً به دنبال آن خواهد آمد.